Topic maakt eind aan blind investeren in internet
Ieder bedrijf investeert in internet. Maar wat levert dat op? Veel ondernemers worstelen met die vraag. Daarom is Topic Creatieve Communicatie in zee gegaan met HubSpot. V.l.n.r. Alinda van Ginkel, Michiel Koers, Ygerne ten Brinke en Liselore Kok: “Stop met zoeken naar klanten. Zorg ervoor dat je gevonden wordt!” “Wij werkten zelf al tijden tot…
Lees meerOnline marketing uitbesteden? Zo herkent u een goed bureau
De online marketing wereld bevindt zich nog in de cowboy-fase. Bureaus met fancy namen, vlotte babbels en onnavolgbaar jargon komen op, blinken en verzinken. Soms binnen een jaar. Dat maakt het kiezen voor een betrouwbare partner een stuk moeilijker. Hoe herkent u een goed inbound marketing bureau? 6 aandachtspunten die u helpen om een goed…
Lees meer8 tips voor succesvol adverteren op Facebook
Je bladert door Facebook. De ene post is nog saaier dan de andere. Maar dan trekt ineens iets je aandacht. Een foto of een tekst die je aanspreekt. Je klikt, leest en raakt geïnteresseerd. Je wordt zo enthousiast, dat je de post liked of zelfs deelt met je vrienden. Leuk, maar hoe bouw je nu…
Lees meerHoe u begint met leads genereren
Lead generation… je hoort het overal. En terecht, want wie meer producten wil verkopen, is altijd op zoek naar nieuwe leads. Vroeger kwamen de klanten door de voordeur: via via of uit de Gele Gids. Tegenwoordig kunnen klanten overal vandaan komen. Ze moeten u alleen wel weten te vinden. Sterker nog, u moet hén weten…
Lees meerSponsoren – wel of niet doen?
Verzoeken om sponsoring, iedere ondernemer heeft ermee te maken. Heb je vroeger zelf enthousiast gevoetbald, dan hang je natuurlijk graag een reclamebord op bij jouw voetbalclub. Maar komt de voetbalclub van een dorp verderop met die vraag, dan word je al minder enthousiast. Je kunt gewoon niet op elk verzoek om sponsoring ingaan. Maar waar…
Lees meer“Ik hoef niet bovenaan te staan in Google”
“Wilt u een kopje koffie?”“Nee, dank u.”
Lees meerMake some noise!
De miserabele kwaliteit van ons voedsel is momenteel onze grootse doodsoorzaak. Dat zegt de Britse professor Graham MacGregor van het Wolfson Institute. De hoeveelheden junkfood die we naar binnen werken verhoogt onze bloeddruk en de cholesterolgehalten enorm. En daarmee de gezondheidskosten.
Lees meerWaar ben jij goed in?
In ons dorp heeft de laatste bank – de Rabo – haar deuren gesloten. Vanaf nu mag iedereen in regen en wind geld pinnen. En als we een bankmedewerker willen spreken, zijn we van harte welkom in de omliggende plaatsen. Ik snap het best. Iedereen heeft een computer en bijna iedereen betaalt digitaal. Ik heb…
Lees meer5 tips voor een goede slogan
Elk bedrijf heeft een naam. Bijvoorbeeld: De Vries. Maar dat zegt niet genoeg. Daarom wordt er vaak een bedrijfsomschrijving aan gekoppeld: De Vries Schoonmaakbedrijf. Nu weten we meer. Als ik die naam google, vind ik er al tien op de eerste pagina en dat gaat op de volgende pagina’s zo door. Dat schiet niet…
Lees meer